Mutluluğun Reçetesi by

Deneyimli Uzmanların Hayat İncileri

Düşük Kalorili ve Kilo Verdiren Yemekler Nelerdir ?

Elif Kalendaroğlu

Elif Kalendaroğlu

Düşük Kalorili ve Kilo Verdiren Yemekler Nelerdir ?

Her kalori eşit değildir. Çünkü farklı gıdalar vücut içinde farklı metabolik yollardan geçer. Bazen bazı gıdalar sizlere kolaylıkla kilo aldırabilecekken, bazıları da kilo vermenize yardımcı olabilir.

 

 Şimdi sizlere 10 düşük kalorili ve kilo verdiren birkaç  seçeneklerimizi sıralayalım:

1- Bütün Yumurtalar:

Eskiden beri yüksek kolestrol içerdiği düşünülen yumurta tekrar hayatlarımıza giriş yapıyor. Yeni çalışmalar, yumurtanın kan kolestrolünü olumsuz etkilemediğini veya kalp krizine neden olmadığını göstermektedir. Dahası, kilo vermeniz gerekiyorsa yiyebileceğiniz en iyi besinler arasındadır. Yumurta protein seviyesi yüksek olduğundan ve  sağlıklı yağlar içerdiğinden,  düşük miktarda kalori içeren besinler arasında ilk sırada yerini aldı.

2- Roka:

Bu narin, yeşil sebze, özellikle de kalorili, yağ, doymuş yağ ve kolesterol gibi olumsuz birçok şeyi vücudumuzdan atmaya yardımcı oluyor. Bununla birlikte, lif, vitaminler A, C ve K ile potasyum da dahil diğer besin maddeleri ile doludur. Salatada, çorbalarda veya yapraklı yeşillikleri kullanacağınız her yerde mükemmel, roka romantik aşk hayatınızı bile canlandırabilir! Araştırmalara göre, cinsel hayatınızda sağlıklı bir yaşam için minerallerin ve antioksidanların yeşillikler içerisine girdiğini göstermektedir çünkü libido'yu zayıflatan toksinlerin emilimini engelliyorlar.

3- Avokado:

Avokadolar benzersiz bir meyve türüdür. Çoğu meyvede karbonhidratlar yüksek iken, avokada da yüksek miktarda yağ mevcuttur. Özellikle tekli doymamış oleik asitte zeytinyağındaki aynı yağ türü yağlar yüksektir. Çoğunlukla yağlı olmasına rağmen çok fazla su içerdikleri için düşündüğünüz kadar yoğun değildirler.

 

 

 

  1. Et suyu: Sığır eti, tavuk, deniz ürünleri veya sebze suları, besleyici olan ve neredeyse sıfır kalori içeren  vücudunuzu dolduran, dietlerin gizli silahıdır, özellikle yeşilliklerle birleişimi harika sonuçlar verecektir. Et çok az kalori olduğu için çok miktarlarda yenilebilir ve  iyi hissetmek için nihai "yüksek kolestrollü gıda" dır.

 

 

 

  1. Kahve: Kahve içerinse sıfır kalori vardır. Siyah kahve, en düşük kalorili içki seçeneklerinden biridir ve büyük bir kilo kaybına neden olur. Kahve, bağırsak peptidlerinin seviyesini değiştirir. Kahve içenler karaciğer ve kolon kanseri, diyabet ve Parkinson hastalıklarına yakalanma riski düşüktür ve daha uzun yaşamanıza yardımcı olabilir. 2008 yılında yapılan bir araştırma, günde altı bardak kadar kahve içen kadınların daha az olası olduğunu keşfetti çalışma süresince kahve içmeyen meslektaşlarından çok daha enerjik ve sağlıklı olduğu kanısına varıldı. Kahve içerisindeki kafeinin daha fazla olması metabolizmayı ve yağ yakmayı hızlandırabilir ve bu da diyabet ve obezite riskini düşürmeye yardımcı olur.

 

 

  1. Mantarlar: Et ve son derece düşük kalorili mantarlar da inanılmaz derecede kalori yaktaran bi diğer yiyecek çeşitlerindendir. Köy mantarı, dağ mantarı marketlerde bulabileceğiniz mantarlarda bu mevcut. Neyse ki, hemen hemen tüm mantarlarda potasyum, B vitaminleri ve lif ile birlikte bağışıklık arttırıcı antioksidanların bir kısmı bulunur. Tüm mantarlarda D vitamini, vitamin B6, pantotenik asit, fosfor, potasyum, bakır ve selenyum mevcuttur.

 

 

 

  1. Domates: Diğer gıdalardan nadiren bulunan bir antioksidan içerir. Araştırmalara göre, cildi zararlı UV ışınlarına karşı koruyabileceğini, bazı kanserleri önleyebileceğini ve kolestrolü düşüreceğini gösteriyor. Artı, domatesler çok miktarda potasyum, elyaf ve vitamin C içerir.

 

 

  1. Kabak: Bu mucize kabak, yüksek hacimli gıdadır, yani çok fazla kalori yaktırabilir sizlere. Özellikle de yaz mevsiminde yetiştirilmesi kolaydır, bir sürü A vitamini içerir. Pişirmek için o kadar kolaydır ki bütün yıl yemek isteyebilirsiniz!

 

 

  1. Limon: C vitamini ile bilinir ve tamamı yenilir, mükemmel bir lif kaynağıdır. Araştırmalar, hastalığın ilk belirtisinde C-zengin narenciye üzerine yüklenmenin soğuk algınlığı süresini bir günde azaltabileceğini gösteriyor. Tariflere limon veya limon suyu eklemeyi de seviyoruz. Sık sık şekerli ve bazen tatlı narenciye aromaları, herhangi bir yağ, kalori veya kolesterol olmaksızın sizlere yardımcı olacak bir başka yiyecek çeşitlerindendir.

 

 

 

  1. Kuşkonmaz: Kuşkonmaz, geleneksel olarak bir detoks özütleme ürünü olarak bilinir; çünkü diüretik olarak işlev gören yüksek seviyelerde bir amino asit içerir ve aşırı sıvıları sisteminizden atar. Aynı zamanda alkol ve diğer toksinlerin metabolizmasını hızlandırmaya yardımcı olur . Kuşkonmaz ayrıca A, C, E ve K vitaminleri, demir, bakır ve hatta protein içeren vitamin ve minerallerin bir güç merkezidir. Zayıflamanıza kısa sürede yardımcı olacaktır.

Elif Kalendaroğlu

Elif Kalendaroğlu

Aşağıdaki yazılarımızı da beğenebilirsiniz...