Mutluluğun Reçetesi by

Deneyimli Uzmanların Hayat İncileri

Stresi Daha İyi Kontrol Edebilmeniz İçin Öneriler

Elif Kalendaroğlu

Elif Kalendaroğlu

Stresi Daha İyi Kontrol Edebilmeniz İçin Öneriler

Günlük yaşamımızda bizi strese sokan birçok terslikler yer alabiliyor. Ailevi sorunlar, kafamızın içini kemiren dertler… Özellikle de iş hayatı insanlar için stresin en büyük kaynağı oldu. Bu durumu aşmak için çareyi uzaklarda aramak çok da gerekli değil, bazı küçük tavsiyelerimizle stres atmanın ve sağlıklı yaşamanın ne kadar kolay olabileceğini göreceksiniz.

  • İş ve ev bağlantınızı kesin

İş hayatınız sizi zorlamaya başladıysa, işinizle özel hayatınız arasına bir bariyer kurmalısınız demektir. Kulağa saçma gelse de, eve geldiğimiz gibi üstümüzü değiştirmek ya da işten sonra çıkılan akşam yemeği için farklı bir kıyafet hazırlamak (daha spor bir ayakkabı veya daha az resmi bir ceket her zaman arabanızda bulunsun ;) ). İş  saatleri dışında profesyonel maillerinize bakmamanız da özel hayatınızda işinizi daha az hatırlamanızı sağlayacaktır.

  • Öğle uykusu çekin!

Bilimsel olarak, iyice rahatlamanız için kaslarınızın gevşemesi çok önemli bir rol oynuyor. Günde 15-20 dakikalık bir öğle uykusu size adeta yeni bir gün zindeliği verecektir. Uyumakta güçlük çekenlerdenseniz, karanlık bir ortamda, ayaklarınızı yukarı doğru kaldırarak dinlenmenizi tavsiye ederiz.

  • Yürüyüşe çıkın

Aklınızdaki şeyleri silip atmak için kilometreler gerekmiyor. Yarım saatlik bir yürüyüş stresinizi atmaya birebir. Yakınınızda bir park, deniz kıyısı ya da orman, vücudunuzun hareket etmesi ve ruhunuzun özgür kalması için gerekli fırsatı size verecektir.

En iyi falcı ve medyumlara ilk 10 dakikası 3,5 tl'ye telefondan fal baktırın
HEMEN ARA
  • İyi nefes almaya çalışın

Sofroloji egzersizleri bu konuda size yardımcı olabilir. Bunun için sırt üstü yere yatmanız, omuzlarınızı oynatmamaya özen göstererek sadece karnınızın alt kısmının inip kalkacağı şekilde nefes alıp vermenizi öneririz. Bu şekilde nabzınızı kontrol altına alabilir, tüm hücrelerinize oksijen dağıtımını iyileştirebilir ve beyninize kan gönderimini kolaylaştırabilirsiniz.

  • Bitkisel yağlar kullanın

Geleneğimizde önemli bir yeri olan bitkisel yağlar, dünyada da popülaritesini kazanmaya başladı. Eczacılar bitkisel yağlardan hoşunuza gideni alıp, bir bardak suya biraz damlatarak cildinize masaj yaparak uygulayabileceğinizi soyluyor. Aynı zamanda ev içi kokusu olarak da bitkisel yağlardan faydalanabilirsiniz. Dinlenme amaçlı kullanılabilecek bitkisel yağlardan bazılarını, lavanta, portakal veya papatya olarak not edebilirsiniz.

Bunları da Seveceksiniz

Her gün Tüketmemiz Gereken Doğal Şifalı Besinler 

Metabolizmayı Hızlandırmanın 10 Doğal Yolu

Kadınların ilişkilerde en çok yaptığı 5 hata


Elif Kalendaroğlu

Elif Kalendaroğlu

Aşağıdaki yazılarımızı da beğenebilirsiniz...