Mutluluğun Reçetesi by

Deneyimli Uzmanların Hayat İncileri

Pilates’e başlamak vücudunuzun gelişimi için neden önemlidir?

Elif Kalendaroğlu

Elif Kalendaroğlu

1880 yılında Düsseldorf’ta dünyaya gelen Joseph Pilates, astım ve romatizma gibi hastalıklarla boğuştuğu için jimnastik sayesinde vücudunu geliştirdi. Daha sonra kendi tekniklerini geliştiren Pilates, bugünkü popüler Pilates yönteminin öncüsüdür. Zihin ve beden bütünlüğünü amaçlayan Pilates denge, nefes ve hareket sistemlerinin bir sentezidir. 30-40 temel hareket içeren Pilates, güçlü ve sağlıklı bir vücut yaratmayı amaçlamaktadır. Fiziksel rahatlamanın yanında zihinsel rahatlama da sağlayan Pilates, kişilere vücut farkındalığı sağlamaktadır.

Madonna, Julia Roberts, Britney Spears gibi uluslararası ünlülerle birlikte Ebru Şallı, Özge Ulusoy gibi mankenlerimiz tarafından düzenli olarak yapılan Pilates’in yararları saymakla bitmiyor! En güzel tarafı ise pilatesin herkes tarafından erişilebilir olması. Herkes pilates yapabilir. İskelet duruşunu düzelten ve güçlendiren Pilates egzersizleri karın ve sırt bölgesindeki kasları eşit oranda güçlendiriyor. Kas gelişimini sağlarken kasların sıkı ve vücudun zinde ve atletik görünmesini sağlıyor. Duruş bozukluğunun tedavisinde, vücutta esneklik kazanmada, denge gelişiminde, sakatlık rehabilitasyonlarında etkili olarak kullanılabilmektedir. 

Pilates'le ilgili sorularınızı spor koçlarımıza sorun! ►
Hemen Ara

Pilatesin altı adet temel prensibi vardır. Konsantrasyon bedenini (kaslarını) hissedip hareketlere yoğunlaşarak egzersizleri yapmayı sağlıyor. Hareketler sırasında kaslara yoğunlaşarak hangi kasların daha iyi çalıştığını bilinçli bir şekilde bilmek Pilates’in temellerinden. Molaların ve hareketlerin kontrollü bir sekide yapılması ikinci önemli özelliktir. Bedenin bir sonraki hareketten önce yeterince dinlenmesi gerekiyor. Pilates tekniğinde iç organları ve omurgayı bulunduran göbek, bel ve kalça bölgesi merkezlenme yapılarak esnemeyi ve önemli kasların çalışmasını sağlıyor. Hareketler acele edilmeden her bir noktadan yavaşça geçerek ve duraksamadan yapılmalıdır. Hareketler koordineli ve kendinden kesin bir şekilde yapılmalıdır. Nefes alıp verme sakince sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamamıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece yapılan nefes alıp verme hareketinde kan oksijenle dolup temizlenmiş olur.

 

 En sevilen yazılarımız:

Öğrenme ve bilinç aşamaları nelerdir?

Zihnimizi nasıl kontrol edebiliriz?

Küçük Şeylerden Büyük Mutluluklar Edinme Sanatı


Elif Kalendaroğlu

Elif Kalendaroğlu

Aşağıdaki yazılarımızı da beğenebilirsiniz...