Mutluluğun Reçetesi by

Deneyimli Uzmanların Hayat İncileri

Öfkenizi nasıl kontrol edeceğinizi biliyor musunuz?

Özellikle modern çağın en büyük sorunlarından biri de ‘’öfke’’dir. Peki, öfke kontrolü mümkün müdür? Eğer çabuk sinirleniyorsanız bu yazıyı okumalısınız.

Öfkeyi ortaya çıkaran bir çok durumlar arasında yetersizlik, acizlik, kıskançlık, korku, endişe, yalnızlık, itilmişlik ve de anlaşılamamak önde gelir. Öfkeyi kontrol etmenin amacı ise bireyin kendine ve çevresine zarar verebilecek davranışlardan kaçınması için önemli bir husustur. Zira öfkeniz yüzünden başınıza bir çok olumsuzluk gelebilir. Peki, bu öfke kontrolü kolaylıkla sağlanabilir mi?

Öncelikle amacınız öfkenin tamamıyla yok edilmesi olmamalı, öfkenin aktarımında çevrenize zarar vermesini önlemek olmalıdır. Öfkenin tamamıyla ortadan kaldırmak zaman isteyen bir sürece sahiptir ve anlık bir durumla öfkenin yok edilmesi söz konusu olmaz. Öfkelenmek her insanın yaşayabileceği doğal bir duygu yoğunluğudur bunu asla unutmayınız ve zamanla bu duygu yoğunluğunuz kimi durumlarda hassasiyet gösterip artış sağlayabilir bu durumda ise korkmamız gereken husus öfkenizi kine dönüşmesidir. Öfke duygu durumu kine dönüşürse kronik bir süreci ardında getirip sizi profesyonel bir yardıma sürükleyeceği oldukça aşikardır.

Duygularınızı açıkça ifade edebiliyor ve sorumluluklarınızı biliyorsanız, olumsuz duygularınızı da karşı tarafa sağlıklı bir biçimde aktarabiliyorsunuz demektir. Öfkeniz sizi karşı tarafa karşı haklı durumdan haksız duruma sürükleme durumu çok yüksektir. Özellikle bu durum duygusal birliktelikleriniz, aile bireyleriniz ve yakın dostlarınızla çok fazla karşılaşacağınız bir durumdur.

 

     ÖFKE KONTROL YOLLARI

1. Öncelikle kişinin bazı farkındalıklara ulaşması gerekmektedir. Hangi durumun kendisini öfkelendirdiği ve bunu tespit ederken tarafsız olma durumunuz hep zihninizde bulundurmanız gerekir. Öfkenizi besleyecek düşüncelerle kendinizi kaptırırsanız haksız duruma düşmeniz oldukça muhtemeldir. Öfkenizin kaynağını belirleyip karşı tarafa bunu ifade ederken vücut dilinizi de kelimelerinizi kullandığınız kadar hassas bir şekilde kontrol etmeniz gerekir.

 

 

2. Öfkeli olduğunuzda önce yavaşlayın, gösterdiğiniz tepkileri gözden geçirin, aklınıza gelen ilk şeyi söylemeyin, asıl söylemek istediğiniz şeyi düşünün, karşınızdaki kişinin söylemeye çalıştıklarını dinlemeye ve anlamaya çalışın, hemen cevap vermeyin.

 

 

3. ‘’Asla ‘’ ya da ‘’her zaman‘’ gibi yargı bildiren kelimeleri zihninizde seçin ve kullanmamaya özen gösterin. Bu kelimeler yargı bildirdiği için savunma mekanizmanız yanlış çalışır ve sadece kendinizin haklı olduğunuzu düşünmenizi sağlatır bu da büyük bir felaketi devamında getirebilir.

 

 

   4. Kendinizi sakinleştirici telkinlerde bulunun. Öfkenizin doruk noktasına gelmeden kendi içinizden nefes egzersizleri yaparak sakinleşmeye çalışın bu egzersizleri yaparken içinizde ‘’sakin olmalıyım ‘’ ya da ‘’gevşe’’ gibi telkinleri sürekli tekrarlayın. Dikkat emeniz gereken durum burada karşınızda ki kişiyi hiç düşünmeden kendinizle konuştuğunuzdur aksi halde bu telkinler sizi daha çok hırslandırıp şiddete dönüşebilir.

 

 

5. Öfkenizi kontrol etmek için sakinleştirici ortamlar hayal edin. Kitap okuduğunuzu ya da bir dostunuzla sohbet ettiğinizi. Bakış açınızı değiştirmek sizin elinizde olan bir durumdur. Ve bakış açınızı değiştirmeyi aklınıza getirdiğinizde öfkenizin %50 azaldığını göreceksiniz.


Aşağıdaki yazılarımızı da beğenebilirsiniz...