Mutluluğun Reçetesi by

Deneyimli Uzmanların Hayat İncileri

Ayrılıkla Başa Çıkmak İçin Altın Kurallar

Yaşadığımız tüm ilişkiler ne yazık ki her zaman bir ömür devam etmiyor. Özellikle duygusal beraberliklerden sonra yaşanan travmatik durumlar sizi sosyal hayatınızdan ve iş hayatınızdan alıkoyabilir. Ayrılık arifesinden itibaren dünyanızı karartarak bir sonuca varmamalısınız. Bu duruma alışmanız için birçok yolu izlemeniz gerekmektedir. Karşı taraftaki kişiyle bir daha iletişim kurmamak, sosyal medyada onu takip etmemek gibi birçok önlemi alarak bu sürece alışmanızı hızlandırmak da yine sizin elinizde.

 

Duygusal olarak bağlanmış olduğunuz kişinin artık hayatınızda olmayacağına alışmanın elbette öncelikle kabul edilmesi zor bir durum olduğunu biliyoruz. Fakat bir diğer taraftan hayatın devam ettiğini de göz önünde tutarsak bu süreci hızlandırmak için şu yolları izlemelisiniz;


1- Onunla karşılaşabileceğiniz yerlere uzunca bir süre gitmeyin

Bir çoğumuz kaza süsü vererek bunu sık sık yapar. Sanki görmeyi tahmin etmiyormuş gibi davranır ama bu aslında kendinizi kandırmacadır. Bir süre karşılaşma durumunuz olan yerlerden uzak durmalısınız. Eğer aynı işyerinde ya da okuldaysanız bu iş sizin için daha zor olacaktır. Bu gibi durumlarda da işinize ya da okulunuza yönelerek onun varlığını unutmaya çalışmalısınız.


2- Önemli günlerde gittiğiniz yerlere gidip anılarınızı canlandırmayın

Birlikte gidip ilişki hayatınız için önemli olan yerlere gitmeyin ve içinizdeki acıyı tazelemeyin. Bilinçaltınız oralara gitmeniz için sizi zorlar siz bu durumlarda savunma oluşturarak başka aktiviteler yapmalısınız.


3- Onu anımsatacak nesnelerden kurtulun

Size vermiş olduğu hediyeler ya da sizde olan eşyalarından acilen kurtulun yoksa onunla özdeşleşmiş olan bu objeler sayesinde asla unutamazsınız ve sadece kendinize işkence yaşatırsınız.

 

<<< Seni Ne Kadar Seviyor? Denis Era Cevaplıyor >>>

 

 

 

<<< Aklınızı kurcalayan tüm sorularınızın bir cevabı var >>>


4- Dostlarınızla daha çok zaman geçirin

Onu unutmak için ondan bahsetmemeyi tercih eder içinize atarsanız aksine unutma süreniz uzar. Onun yerine dostlarınızla daha çok zaman geçirip ara ara dostlarınızla dertleşmelisiniz. Burada bir diğer durum dostlarınızın size karşı özverili olmasıdır. Umarım sabırlı dostlar biriktirmişsinizdir.

5- Yazarak içinizdekileri dökün

Yazı yazmak içinizdeki birçok duyguyu dışarı çıkarır ve sizi rahatlatır. Ona karşı öfkelerinizi kızgınlıklarınızı daha rahat dile getirirsiniz. Böylelikle oldukça rahatlarsınız. Burada şuna dikkat etmelisiniz bu yazdıklarınızı eski sevgilinize yollamak için değil, içinizi dökmek için yazmaktasınız. Ona bu yazıları yollamamalısınız.  Unutmayın bu teknik sizin ondan intikam almak için değil daha çabuk unutmak için yaptığınız bir yöntemdir. Yazarken ağlama krizlerine girebilirsiniz, korkmayın ağlayın ve rahatlayın içinize atarsanız daha büyük problemler olabilir. Bu sebeple ağlamak bu süreçte iyi bir rehabilitasyon yöntemidir.


6- Onunla dost kalmamalısınız

Yaptığımız bir diğer büyük hata da dost olarak kalıp hayatlarınıza devam etme kararı almaktır. Bu çektiğiniz çileyi arttırır. Size tavsiyem onu hiç görmeyin ve hatta ortak arkadaşlarınız varsa onunla karşılaşmamak için bir süre onlarla da görüşmeyin. Sosyal medyadan engelleyin

7- Sosyal medya ve telefon itribatını kesin

Sosyal medya veya e-posta yoluyla haberleşme dahil her türlü haberleşme yolunu kesmelisiniz. Telefon etme ve mesaj çekme gibi aşk acısını körükleyen irtibat kurma yollarına set çekmelisin.

 

<<< Seni aldatıyor mu? Cevabını Denis Era'nın duru görüsüne bırak >>> 

 

 

 

<<< Burcun onunla ne kadar uyumlu? Denis Era Aşk uyumunuza bakıyor >>> 


8- Dans, müzik, tiyatro gibi kültürel aktiviteler yapın

Seratonin seviyesindeki aşırı düşüşün sizi depresyona sürüklememesi için, seratonin seviyenizi arttıracak aktivitelere katılmalısınız. İnanın çok etkili olacaktır.

 

 

Sizin için seçtiğimiz diğer yazılarımız:


Aşağıdaki yazılarımızı da beğenebilirsiniz...